8 months in London.

Som de flesta redan vet va starten i London inte lysande. For det forsta hade jag nog lite val brattom fran Nassjo maste jag saga. Jag va helt enkelt for desperat for att inse att man kanske ska planera vissa grejer..men dude, vad ar planera?
Borjade jobba som au pair hos familjen Becker..mkt intressant upplevelse. Det som var mest intressant var nog att dom var helt dumma i huvet och det va valdigt svart att typ trivas. Nar de en natt laste mej ute rann olen over glaset. Det var dags att gora natt annat.
Sa, jag flyttar in hos curry-mannen. Denna snubbe hittade jag pa hemsidan couchsurfing som for ovrigt ar en riktigt schysst hemsida. Man letar helt enkelt soffor som man kan bo pa for ett par natter..och ja, man behover inte betala :)
Stannade iofs lite for lange hos denne man. Men det var en kul upplevelse att ata pa golvet, be innan maten, dela handduk, och framfor allt hitta kackerlackor i bestickladan.
Under denna vevan var aven Nikki har och halsade pa, an en gang sorry dude for att ja inte sa vart ja bodde..men om ja hade gjort de hade du inte kommit..

jaja, nytt jobb loste sej forvanansvart fort. Nanny jobbet passade mej utmarkt med tanke pa att man tjanar natt sa djavulskt bra jamfort me typ resturang, bar osv. Jobbet innebar lite stadning och barnapassande (men ja sitter mest pa facebook)
Trivdes ganska bra med jobbet men de va dags att hitta egen lya. Tyvarr finns de inte en chans att hitta ett eget place i London. Hyran gar inte att betala!
Sa, jag flyttade in i ett ratt ok hus me 4 andra tjejer. Vad jag menar med ok ar typ jag har en sang och en garderob men sa mkt mer ar de inte..vi fixade internet efter typ 2 manader men innan vi hade de kollade ja mest pa film (garna samma typ 5 ggr i veckan)

Ganska snabbt insag jag att jag egentligen inte gillade stallet sa mkt..men hade redan skrivit ett 6-manaders kontrakt sa vad ska man gora?
Jag har iaf under 6 manader i detta hus hunnit polisanmala en snubbe, blivit mordhotad "Im gonna find u and fuck u up"
blivit bestulen pa min ipod, snotts en laptop (dock inte min) varit osams me min hyresvard som for ovrigt bodde i huset bredvid, inte smart med tanke pa att jag bodde med Kammy och hennes basta vanner heter kokain & weed.
Hangde inte sa mkt me dom, utan jag umgicks mest med min lina. och vi var mest ute pa andra aventyr!

Min Holland van Katja Dijkstra fick ocksa for sej att flytta till London med sin boyfriend fran Blackburn. Herre va svart de va att forsta han dialekt i borjan.
Det var Katja som tog mej till REDBACK forsta gangen, dar ar jag nu varje helg (speciellt sondagar)

Efter att varit hemma ett par dagar under jul var jag fit 4 fight for att fira nyar med min andra Holland van Mikaela Dahl som kom hit och halsade pa. Galet & bra och jag tror inte jag ska saga sa mycket mer...(det ar inte for min egen skull jag inte berattar mer haha)
Mitt nyarslofte var att bli nyttig. Jag holl detta i 18 dagar (rekord) lagom tills att jag och lina drog en weekend till AMSTERDAM. kom fram till att jag saknar det natt sa otroligt sa funderade lite pa att spendera sommaren dar. och voila, som de blev. Den 21 juni flyttar jag till Amsterdam igen.

Efter Amsterdam borjade besokstiden. Forst kom Ron & Jeroen och vi larde dom hur man dricker nar man ar fran Sverige och bor i England..allt denna helg gick inte riktigt som jag tankt mej och hamnade i en rejal dipp efterat. Men efter 2 veckor kom min Hanna hit med sin Henke. En riktigt harlig turist weekend. Kan saga sahar att det ar nog inget i London jag inte sett. Behover ni en guide anlita mej!
Efter typ en vecka kom Egis & Bex ocksa..och visst va de turistande med dom ocksa..fast mest fest! Vi sov 3 i mitt rum som ar lika stort som 2 garderober. Mysigt!
Sen va de Brunch tur att komma hit. Haha, de hande sa mkt da och jag grater fortarande av skratt nar jag tanker pa det. Denna helgen traffade jag iaf tysken Raffael ..elle snarare Nina traffade tysken Raffael men ville inte ha han men ja ville ha gratis taxi hem sa jag sa att han fick folja med Nina hem om han betalade taxin (du kan kalla mej snyltare men jag ser mej mest som ekonom)
Stackarn foljer med hem. Nina vill inte han, inte jag heller..sa jag dumpar han lite fint i linas sang. sorry dude. Hon var inte glad pa morgonen! Ett par veckor efter detta slanger lina ut mej fran min egen sang for att hon har ragg. Dagen efter har vi seriost snack och insag att vi beter oss som svin mot varandra och att de skulle va slut pa det nu. Det funkar nagorlunda bra..bara inte sa bra pa redback lina schon haha

Sen kom familjen Wackeberg hit ocksa. Mysiga dagar!
Ja, juste besoktiden ar inte slut for den borjar om varje fredag da Lina kommer in till London :)

Sa vad hander nu?
Jo nasta vecka flyttar jag hem med mkt upplevelser (bra som daliga) i bagaget. Har lart mej sjukt mkt om mej sjalv har och som Hanna sager "det loser sig alltid" och faktum ar att det gor de. London har vart tufft, men herre va kul jag haft! Och framforallt jag klarade det trots en miljon motgangar. Yes, i'm proud of myself!


Kommentarer
Postat av: Mikaela :)

Kul att läsa om dina 8 månader och i sommar blir det vi två i Amsterdam!

2009-05-21 @ 16:27:45
Postat av: Bro

vadå redback. du sa ju att de va lunch:) hihi PLUS att du hade ju planerat de sen i januari. love u anyway brush

2009-05-21 @ 17:18:10
URL: http://linaschon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0