"den som sätter på sig skorna först är bäst"

ja är det något jag har fått ut av att vara nanny så är det nog tålamod. Det spelar ju liksom ingen roll om jag ber kidsen sätta på sej skorna en halvtimma innan vi ska gå. De gör det ändå i sin takt så jag har lärt mej att det är inget att stressa upp sej över. Jag brukar börja tjata lite smått sådär 1 timme innan vi ska gå. Mjuka upp dom lite med "ganska snart ska vi gå bara så ni vet, och om ni är duktiga ni bara tar 45 minuter på er kan vi spela fotboll extra länge" och det som funkar bäst är att tävla om allt "den som sätter på sej skorna först är bäst". Min favorit lek är för övrigt tysta leken!

Tålamod är något jag aldrig haft förr så jag antar att jag lärt mig nått under dessa två år. herregud, 1 sak på 2 år woho

jaja, 2 jobb (iga) dagar kvar. Sen ska ja lämna mitt London. Det kommer bli tufft, speciellt att va ifrån min älskling redback! Förresten, är sugen på att dra en weekend resa hit i juli typ. Någon som är sugen att hänga på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG! Om jag har pengar..

2009-05-26 @ 23:19:23
Postat av: Mulle

JAG! om jag har pengar...

2009-05-26 @ 23:20:27
Postat av: Mikaela :)

jag säger detsamma.. om jag har pengar!!

2009-05-27 @ 02:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0